javahermarket

+1چیست - google one
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/4/19
7:9 عصر

+1چیست

بدست محمدمهدی در دسته

دکمه +1 گوگل پاسخی به دکمه Like فیس بوک
حدود 1 سال بعد از انتشار دکمه ی Like فیس بوک در سراسر وب، گوگل دکمه ی +1 خود را معرفی کرده است که به شما اجازه می دهد تا نتایج جستجو و تبلیغات های دلخواه خود در گوگل را +1 کنید. (اینطور بگوئید: پلاس وان)

آیا +1 بخشی از شبکه اجتماعی جدید گوگل است که مدتها شایعه شده است می خواهد آن را به اجرا در بیاورد؟ یا خیر، یک لایه ی اجتماعی جدید است که گوگل اضافه کرده است و ربطی به رقابت با فیس بوک ندارد؟

برای مشاهده پاسخ و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید.


نتایج جستجو محبوبتان در گوگل را +1 کنید


زمانی که با حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید در نتایج جستجویتان این دکمه را خواهید دید. آیا به حساب کاربریتان وارد شده اید و نمی بینید؟ نترسید، کافی است سری به لینک زیر بزنید:
http://www.google.com/experimental/index.html
روی دکمه کلیک کنید تا دکمه تمام رنگی شود.
زمانی که کار تمام شد شما سایت را +1 کرده اید.
به شما انتخابی جهت بازگشت نیز می دهد و اطلاعی به شما می دهد که شما آنرا در شبکه ی اجتماعی به اشتراک گذاشته اید. دوباره بحث از شبکه ی اجتماعی (Social Network) افتاد شاید به این فکر کنید که کدام شبکه ی اجتماعی؟
شبکه ی اجتماعی +1 تان که از شبکه اجتماعی جستجوی گوگل، فیس بوک و توئیتر جدا است.
نتایج +1 از شبکه شما در جستجو
زمانی که جستجوئی در حالت لاگین شده در گوگل انجام می دهید هر نتیجه ای را که شما +1 کرده اید یا توسط افرادی در شبکه تان +1 شده است، مشخص می شود.
در مثال بالا می بینید که چطور دو نام در کنار Nintendo ظاهر می شود. این دو فرد، افرادی در شبکه جستجوگران هستند بعلاوه 16 نفر دیگر در شبکه ی آنها که این سایت خاص را دوست داشته اند. بعلاوه، اگر یک نتیجه ی جستجو تعداد زیادی از +1 ها را بدست بیاورد اما نه از افرادی که در شبکه شما هستند آنگاه به شما تعداد +1 ها بدون نام آنها گفته خواهد شد.

بهبود نتایج جستجو


اگر شما جستجو می کنید، خیلی خوب است که شما جوابهای موجود از دوستان تان را ببینید.
مت کاتز مهندس گوگل و رهبر تیم اسپم گوگل عنوان کرد که: اصلی ترین منفعت آن دست یافتن به جستجوئی بهتر است. جستجو های اجتماعی (Social Search) بخصوص با بروزرسانی های اخیر بسیار خود را کارآمد نشان داده است. این تغییر در راستای تکامل جستجوی اجتماعی ایجاد شده است و آن یک پیشرفت طبیعی است تا بهبود نتایج جستجو حاصل شود.

 

+1 برای Adword ها


جدای از لیست جستجو گوگل شما اکنون می توانید تبلیغاتهای Google Adword را هم جزء مورد پسندهای (Favorite) خود قرار بدهید. دکمه ی +1 در کنار اینگونه تبلیغات ها نیز به نمایش در می آید.
گوگل بر این باور است که تبلیغات کنندگان این گزینه را دوست داشته باشند، بر طبق آزمایشی که انجام داده اند نرخ کلیک تبلیغاتهای +1 شده افزایش یافته است و اینکه شرکتها خیالشان از بابت کلیکهای تصادفی بر روی لینکهای آنها که موجب کسر پول از حسابشان در گوگل می شود، راحت خواهد بود.
 

 



حقایقی دیگر از این موضوع:


-    تمام تبلیغاتها این گزینه را خواهند داشت.
-    راهی جهت خاموش کردن آن وجود ندارد.
-    کلیک بر روی دکمه ی +1 به معنای کسر پول از حساب Pay-Per-Click تان نمی شود.
-    تبلیغ کنندگان قادر خواهند یود تا وضعیت تبلیغ هائی را که بیشترین +1 ها را دریافت کرده است ببینند.
حتما شما جزء لیستهای طبیعی هستید و نه تبلیغاتی و در عین حال دوست دارید که وضعیت خود را ببینید، نگران نباشید اگر در Google Webmaster حساب کاربری دارید، شما هم قادر خواهید بود تا وضعیت +1 سایت خودتان را ببینید.
 

 

بزودی: +1 برای سایتها


تا به اکنون تنها جائی که این دکمه را خواهید دید در نتایج جستجو خواهد بود اما در آینده ای نزدیک (چند ماه بعد) این دکمه برای سایتها نیز طراحی خواهد شد و شما می توانید از دکمه ی +1 در کنار دکمه های توئیتر و فیس بوک خود استفاده نمائید.